They all are very 중요 for me! My가족, My메모리, My사랑, My심장, My감사 ... Here I want them 항상 when I need ... I do not have anything to be given ... But, only able to create a 추억 with them ... 너희들을 사랑한다 <3<3<3 !!!

Sunday 16 October 2011

...TIDUR...SELAMAT MALAM...

Holla ! 
Nie yg ta best ...
Kalau dah bercinta ...
"Makan ta kenyang"
"Tidur ta lena"
"Mandi ta basah"
"Nak buat apa sahaja, asyik terpandang wajah si DIA"
Ya ALLAH, jgn la jadi kan aku seperti kenyataan di ATAS ini ...
Tapi, rasa nya mcm dh terkena aje, huhuu ...
Bayangkan lah, dh pukul bpe nie ...
Org kang pergi "MASJID" sembahyang "SUBUH"
Aku nie, kang pergi masuk "BILIK" bkn nya solat, tetapi "TIDUR" 
TAK SUKA laaa !
It's okey, mcm ta biasa pulak yea kau bercinta selama ini ...
Hahahaha ! 
Ermmm, lately ni aku asyik dpt berita yg kawan2 aku semua dh nk kahwin ... 
Pukul 3.15pg td pun, aku dpt mesej dari kawan aku dekat London ... 
Dia dekat sana sambung belajar ...
Aku dapat mesej dia, yg bulan depan dia nak balik ...
Dia balik bukan utk selama nya, tapi dia balik utk berkahwin ...
Wahhh ! boleh di katakan kawan2 aku yg sebaya semua nya hmpir separuh yg dah kahwin ...
Seronok tengok mereka ... 
Tapi, yg menjadi persoalan nya sekarang, best ke kahwin muda ... ???
Bukan time2 mcm nie, pelbagai rintangan dan dugaan ke yg kita hadapi ...
Mungkin jugak mereka nie dah puas ENJOY ! 
Aku tumpang bhgia utk mereka ...
Kawan aku yg bakal berkahwin nie adalah kawan aku yg ke-13 ... 
Wahhh ! cuba kira dh berapa org yg dah kahwin ... Hehehe ! 
Tapi, ke-12 org yg dah kahwin nie, masing2 belum ada anak ...
Mana tak nya, masing2 tengah belajar ...
Kalau ada yang mengandung kang, mana nak bawa "ANAK", mana nak bawa "BUKU", mana nak bawa "ILMU" ... Ohh ! pening2 ...
Hahahaha ! Kebanyakan semua tangguh dahulu ...
Lepas graduate diorang "PROSES" ! hahahaha ! 
Diorang yg cakap, bukan aku ...
It's okey, masing2 dah besar ... 
Masing2 boleh fikir utk kebaikan masing2 ...
Lately nie jgak, aku terima 4berita buruk ... 
3org kwan aku, msih "KESEORANGAN & KESUNYIAN" gara-gara tak ada "TEMAN ISTIMEWA" 
Sorang lagi, dah "PUTUS CINTA" ... 
Diorang nie, bg tau bnde nie dkt aku, lpas aku bg tau yg aku terima lamaran MR. F aku nie balik ...
Serba salah pulak aku di buat nya dengan mereka nie ...
Keempat-empat kwn aku nie semua nya baik2 ... 
Mereka tak pernah buat jahat atau melakukan perkara2 yg tidak sepatutnya ...
Mungkin jodoh mereka belum sampai ...
Mungkin ALLAH nak mereka menghayati keindahan dunia ini seorang sebelum berdua ... 
Mungkin juga, tapi sedih aku melihat mereka ...
Tapi, ta ape mungkin nasib mereka lebih baik dari aku nanti ...
Mana tau kan, insyaALLAH ... 

**Kepada kawanku, jangan di kau bersedih jika tiada sesipa di dalam diri anda ... Ingatlah, anda masih mempunyai orang yg benar2 syg kan anda pada waktu ini ... Jodoh, Maut, Takdir, Cinta, Rezeki semua nya di tangan ALLAH ! 

Disini, aku ada selit kan doa2 yang mungkin aku atau kawan2 aku boleh gunakan, insyaALLAH !
SELAMAT MENCUBA ! 

**Allah tak suka hamba-NYA berputus asa ... Allah juga tidak suka hamba-NYA yang cepat mengalah ... Allah akan bantu hamba-NYA yg selalu dan sering meminta pertolongan dari-NYA ... Jangan di kau malu utk bermohon dari-NYA, cuba lah selagi boleh cuba ...


InsyaALLAH ! 


No comments:

Post a Comment