They all are very 중요 for me! My가족, My메모리, My사랑, My심장, My감사 ... Here I want them 항상 when I need ... I do not have anything to be given ... But, only able to create a 추억 with them ... 너희들을 사랑한다 <3<3<3 !!!

Thursday 27 October 2011

Ber"HAK" untuk segala-galanya ...

Holla Shining !
Hehehe, mesti tertanya-tanya kannn kenapa kita hari ini gembira sangat ...
Sebab kita berhak untuk bergembira ...
Hehehe, hari ini saya nak berkongsi sesuatu benda yang mengenai "hak" ...
Apa itu hak ... ???
Apa peranan hak terhadap kita ... ???
Kadang2 dlm dunia ini, manusia tak berapa faham dan tak berapa tahu erti dan peranan hak itu ...
Sampai ada yang takut untuk menggunakan hak tersebut ...
Ermmm, hari ini aku telah berkongsi satu cerita dengan sahabat aku ...
Aku memberitahu nya tentang hak ...
Aku nasihat dan memberi dia semangat ...
Bukan untuk dia sahaja, tetapi kepada aku dan yang lain ...
Dia menyukai seorang wanita ...
Masalah nya, dia takut yang cinta dia akan di tolak ...
Dia takut yang wanita itu tak akan terima dia ...
Dia kata dia ada kisah silam yang sangat2 memberi kesan yang tak baik kepada dia dan kepada semua ...
Aku memberitahu kepada dia, kisah silam bukan lah sesuatu benda yang patut di ingat atau di fikir kan kembali ...
Kisah silam adalah sejarah, sejarah tentang hidup seseorang itu ...
Sejarah yang baik atau tidak baik ...
Sejarah yang memberi pengajaran kepada kita ...
Sejarah yang memberi kekuatan kepada kita ...
Sejarah yang mengingat kan kita supaya kalau ia baik, kita lakukan ...
Jika tidak, abaikan dan lupa kan sahaja ...
Bagi saya, dia tak lah seteruk mana ...
Walapun dia macam tu, still ada wanita dan perempuan yang memandang dan terpikat akan dia ...
Hehehe, Shining tanya saya sama ada saya terpikat atau tidak sama dia ... Hahahahaha ...
Prinsip hidup saya, kalau dia sahabat saya ...
Tak mungkin untuk saya menerima dia sebagai orang istimewa dalam hidup saya ...
Ini adalah kerana sebab2 yang tertentu ...
Mungkin belum masa nya untuk saya beritahu apa sebab nya ...
Saya beritahu semua ini bukan lah saya sombong ...
Saya berlagak, atau saya angkuh atau saya ego ...
Tidak sama sekali ...
Seperti yang saya kata kan, ada sebab nya kenapa saya mengata kan itu ...
Kalau sudah ada masa yang sesuai, saya akan bagi tahu apa sebab nya :))
Baiklah, kita beralih pada cerita sahabat saya ...
Saya kesian apabila melihat dia ...
Walaupun saya bukan lelaki, tetapi saya faham apa yang lelaki ingin kan dan mahu kan ...
Naluri dan nafsu lelaki dan perempuan tidak banyak beza manapun ...
Cuma kita sahaja yang suka membeza2 kan nya ...
Lelaki yang ingin di sayangi ...
Lelaki yang ingin di belai ...
Lelaki yang ingin di manja kan ...
Lelaki yang ingin di hargai ...
Lelaki yang ingin rasa di cintai ...
Ini lah, yang sahabat saya ingin kan dari seorang wanita ...
Tetapi, mahu kah wanita ini kepada lelaki ini ...
Rupa paras nya, bukan lah seperti Fizo Omar ...
Susuk tubuh badan nya bukan lah seperti Aaron Aziz ...
Kekayaan nya tidak sehebat seperti Syamsul Yusof ...
Kemachoan nya tidak lah seperti Adi Putra ...
Tetapi, hati nya ...
Hati nya seperti orang lain ...
Keinginan nya ...
Keinginan nya seperti orang lain ...
Dia beritahu kepada saya biar lah waktu yang menentukan nya ...
Sampai bila ... ???
Macam mana pun kita perlu berusaha ...
Berusaha untuk sesuatu benda yang mungkin bakal jadi milik kita ...
Masalah pada manusia ini, mereka tidak suka untuk mencuba ...
Mereka takut untuk mencuba ...
Cubaan adalah peluang pertama untuk kita ...
Untuk kita tahu isi hati seseorang itu ...
Kalau kita tak guna kan peluang pertama ini, tak mungkin akan ada peluang kedua atau pelaung ketiga atau peluang2 yang lain ...
Sebagai sahabat dia, memang saya tak mampu untuk melakukan apa2 ...
Saya wanita, dan dia lelaki ...
Tetapi dia lelaki, dia layak dan dia tahu apa yang sepatut nya dia lakukan ...
Bak kata orang putih "Gentle la bro" ...
Hehehe, saya yakin satu hari nanti dia pasti akan lakukan ...
Saya yakin jugak, yang wanita tersebut akan jatuh ke tangan dia ...
Allah dah buka jalan dia ...
Allah dah tunjukkan jalan kebaikan buat nya ...
Allah dah tunjukkan jodoh dan takdir dia ...
Mama pernah beritahu kepada saya ...
Kalau ingin kan sesuatu, baik beritahu awal2 ...
Kalau kita tak sempat, kita tak dapat, kita akan menyesal ...
Kemungkinan Allah akan tutup balik niat kita itu ...
Selepas itu, selepas itu ............................................................
Selepas itu, rasa nya kita akan dapat peluang seperti ini lagi tak ... ???
Tak mungkin, sebab itu lah ...
Peluang sekali, hanya akan mucul sekali sahaja ...
Dia berhak ...
Sahabat saya berhak untuk mendapat kan cinta sejati dia ...
Berhak untuk di cintai ...
Berhak untuk di sayangi ...
Berhak untuk di belai ...
Berhak untuk di manjai ...
Tetapi, dengan siapa ... ???
Siapa kah wanita yang bertuah itu ... ???
Pasti ada, pasti akan muncul ...
Tapi bila ... ???
Itu lah masalah nya, sahabat saya tidak berani untuk memberitahu nya ...
Kalau saya jadi seperti sahabat saya, saya akan berterus terang ...
Tetapi pada awalnya, memang agak sukar ...
Mungkin pelbagai soalan yang kita akan fikirkan dan tak tahu yang mana satu jawapan nya ...
Kepada sahabat saya itu, dia berhak untuk dapat semua nya seperti lelaki yang lain ...
Saya sendiri pun berhak untuk dapat seperti wanita lain ...
Shining berhak jugak ...
Sahabat2 saya yang lain jugak berhak ...
InsyaALLAH, Amin ! :))

**Alhamdulilah, ALLAH dah makbulkan doa saya ... Mama dah sihat seperti biasa, cuma mama tak boleh nak penat sangat ... Kalau dia penat, dia semput ... Saya bersyukur sangat, sebab saya masih ada mama ... Saya ada mama, dan mama dapat lagi menemani saya di saat2 gentir seperti ini ... Saya sayang mama sangat2 ... Terima kasih kepada sesiapa yang telah mendoakan kesembuhan Mama, hanya ALLAH yang dapat membalas doa kalian ... Terima kasih ALLAH ... Terima kasih SEMUA ... Terima kasih sebab MAMA masih bernyawa lagi ... Terima kasih sebab SAHABAT2 saya maish lagi bernyawa ... Terima kasih sebab ORANG2 yang saya CINTAI dan SAYANGI masih bernyawa ... Terima kasih tak terhingga, Terima kasih ALLAH ! Alhamdulilah :))


Me and my beloved mom <3<3<3


My lover forever <3<3<3

Kepada sahabat saya, insyaALLAH ... Allah dah buka kan segala-gala nya ... Tinggal kamu sahaja yang menjalankan nya ... Saya sentiasa akn mendoakan yang terbaik buat kamu ... Kalau kamu dah berjaya, pasti kan saya adalah orang pertama yang tahu yea ... Hehehe, baik lah ... Selamat malam semua, semoga mimpi indah ... Semoga tidur kita di berkati oleh Allah ... Semoga kita semua di lindungi oleh Allah ... Amin Ya Rabal Al-Amin, insyaALLAH ... Selamat beristirehat semua, Assalamualaikum :))


No comments:

Post a Comment