They all are very 중요 for me! My가족, My메모리, My사랑, My심장, My감사 ... Here I want them 항상 when I need ... I do not have anything to be given ... But, only able to create a 추억 with them ... 너희들을 사랑한다 <3<3<3 !!!

Monday 14 November 2011

Air Mata Bukan Penyelesaian Segala Masalah ...

Holla Shining !
Apa yang saya nak share dekat sini hari ini bukan lah masalah yang sedang saya hadapi ...
Tetapi sekeliling saya ...
Jujur saya katakan, saya "senang" untuk menangis ...
Saya "senang" untuk terluka ...
Saya "senang" untuk merasa simpati kepada orang lain ...
Tetapi, bila saya "senang2" untuk semua perkara ini, kini baru saya sedar bahawa "air mata" bukan lah satu penyelesaian sesebuah masalah ...
Mungkin ini satu perubahan besar buat diri saya ...
Bila di fikir kan balik, kalau "seseorang" itu telah melukakan kan hati dan mengerak kan hati kecil ini ...
Dengan mudah nya saya "down" dan saya "menangis" ...
Pada hari keesokannya, "orang di sekeliling" saya menjadi mangsa saya ...
Saya tak nak ini terjadi ...
Walau macam mana pun hati ini terluka, terguris, sakit, InsyaALLAH ! saya akan pasti kan "mata" ini tak akan "mengeluarkan" lagi sinaran yang boleh melukakan "orang di sekeliling" saya ...
Walau macam mana pun perangai seseorang itu, kita patut sedar diri kita dahulu ...
Adakah diri kita sudah cukup baik ... ???
Biarlah dia dengan diri nya tersendiri ...
Biarlah dia dengan cara nya tersendiri ...
Bak kata pepetah, "Mulut tempayan boleh di tutup, Mulut orang kita tak boleh nak tutup kan" ...
Pandai2 lah di "mulakan" ...
"Jangan di sebabkan nila setitik, Rosak sebelanga susu" ...
Saya akan cuba sedaya upaya saya untuk menjadi seorang insan yang "berguna" di mata "musuh2" saya ...
Saya akan cuba sedaya upaya saya untuk menjadi "kuat", walau hakikat nya saya tak kuat ...
Saya akan cuba untuk tidak sesekali "sentap" atau "melenting", padahal saya "cepat" untuk perkara ini ...
Dah tiba masa nya untuk saya fikir kan masa depan saya ...
Oleh itu, seberapa kali, seberapa banyak pun kita mengalirkan "air mata" ...
Masalah itu tetap akan datang ...
Masalah itu hadir tanpa kita di minta ...
Masalah itu, sentiasa ada ...
Jangan sesekali lagi untuk mengeluarkan "air mata" ...
Sesungguhnya "air mata" itu sangat berharga ...
Sebab itu hanya beberapa perkara yang sangat "sensitif" sahaja ia akan mengalir ...
Saya akan pasti kan, "air mata" saya ini hanya akan mengalir untuk "perkara2 yang sepatut nya" ...

**Kepada orang2 yang saya sayang ... Saya minta maaf ... Kalau saya akan berubah ke satu tahap yang mungkin korang tidak suka atau menyampah ... Saya jadi macam ini, sebab "seseorang" yang ingin kan saya macam ini ... Okey ! Fine ! I done !!! You are the person who start the game, and I will play your game ...
Don't ask me, why I'm change ... It's because of you ... BECAUSE OF YOU !!!!!!! You are the person who start everything ... I'm so sorry, just remember one thing ... My love, my care, my heart, my sincere, my honest even all inside my self is still same ... Just remember that !!! I'm so sorry guys ...


**Tomorrow have discussion with my hunny bunny ... So excited wanna see them ... Because we have 1week holiday and make each other misses ... Hehehehe ! See you tomorrow guys ... Alhamdulilah, terima kasih ALLAH ! :))


No comments:

Post a Comment