They all are very 중요 for me! My가족, My메모리, My사랑, My심장, My감사 ... Here I want them 항상 when I need ... I do not have anything to be given ... But, only able to create a 추억 with them ... 너희들을 사랑한다 <3<3<3 !!!

Friday 30 December 2011

:: A walk to REMEMBER! ::

Holla Shining!
Hari yang indah, hari yang cukup tenang, hari yang begitu ceria …
Itu lah yang saya impi kan dan ingin kan untuk tahun baru saya …
Wow! Mesti sekarang sudah ramai yang mengatakan, membahaskan, dan bercerita tentang tahun baru …
Saya pun tak nak terlepas juga, hehehe …

Ya! Memang tak di akui …
Tahun 2011, adalah tahun yang mencabar buat saya …
Saya tak sangka, yang saya di cabar pada tahun 2011 …
Tetapi, saya terima dengan hati yang terbuka …
Sebab saya tahu, semua yang terjadi itu ada hikmah nya …

Walaupun “suka” untuk meninggalkan tahun 2011 ini …
Dalam kesukaan saya untuk meninggalkan tahun ini, ade terselit kesedihan …
Dalam saya di duga, dalam saya menangis ada kegembiraan …
Ramai yang tidak mahu meninggalkan tahun 2011 nie, dan ade juga yang hendak cepat2 ke tahun baru dan hendak juga cepat2 untuk melupakan tahun 2011 ini …
Saya hendak meninggalkan tahun 2011 ini dengan cepat, kerana saya tidak mahu mengingatkan kisah2 atau hari2 sedih saya …

Tahun 2011, benar2 menguji saya …
Tahun 2011, benar2 telah membuat kan hati saya mudah tersentuh …
Tahun 2011, benar2 telah membuatkan air mata ini mengalir tanpa berhenti …
Tahun 2011, benar2 memberi saya kekuatan …
Tahun 2011, benar2 memberi saya inspirasi …
Tahun 2011, yang paling penting telah membuat kan saya semakin sayang dan cinta terhadap si “DIA” …
Segala-galanya di tahun 2011 …

Bila bercerita pasal “adakah, azam anda untuk tahun ini tercapai…???”
Saya akan mengatakan, YA!!!
Hampir 70% azam saya tercapai …
Saya mengharap kan, tahun 2012 …
Azam saya akan tercapai untuk 100%

Benar! Memang sukar untuk melupakan sesuatu …
Terutama nya seperti tahun 2011 …
Bukan sahaja untuk Negara, untuk sekeliling, untuk orang yang kita sayang …
Tetapi kesemuanya …
Terlalu banyak kenangan nya …
Walaupun perit dan sedih untuk meninggalkan tahun ini …
Tetapi kita perlu hadapi nya …
Kita perlu harungi nya …
Biarlah waktu dan takdir yang menentukan …

Kenangan saya untuk tahun 2011:

1)     First time, jadi leader untuk choral speaking …
2)     Berhadapan dengan lecturer yang saya tak suka #sir izwan
3)     Selalu sangat sakit …
4)     Selalu sangat menangis …
5)     Selalu sangat sakit hati …
6)     Rasa diri ini tak di hargai #salah tafsiran rupanya
7)     Couple dengan orang tak sepatutnya …
8)     Pergi cosmopolitan dengan Masz dan Fie untuk tuntut hadiah saya #thank you guys
9)     First time jugak tarik muka dengan Cassy #sorry syg :’(
10)Lupa kan tentang tarikh arwah ayah meninggal #sorry :’(
11)Solat tak pernah nak cukup #mama selalu marah :(
12)Selalu enjoy, sampai lupa kan tentang akhirat …
13)Mudah lupa dan selalu kena marah dengan akak dan mama …
14)Bawa diri ke Langkawi #wow
15)Raya yang cukup meriah …
16)Perkahwinan akak yang cukup meriah dan vogue #i like :)
17)Kawan2 kolej datang rumah untuk first time nya #thank you guys :)
18)Sambut birthday party Intan #wow
19)Kehilangan nenek saudara yang sangat di sayangi ketika menyambut birthday Masz #sorry :’(
20)Jadi pengapit untuk Ex punya wedding #wow
21)Tahun ini cukup sangat pergi holiday …
22)Puas hati dengan result …
23)Puas hati dengan lecturer2 yang mengajar untuk tahun ini …
24)Puas hati dengan apa yang saya dapat untuk tahun ini …
25)Mama kata tahun ini saya tak banyak sangat merungut #wow
26)Gaduh dengan orang …
27)Dapat IPad, tapi kena bagi balik dekat akak #kejam
28)Bercinta dengan orang yang sangat baik, terpaksa putuskan nya, hanya bertahan untuk 4jam 30minit #sorry :’(
29)Selalu sangat tersangkut kat dalam KTM …
30)Dapat banyak sangat tempahan #masyuk

Huhuuu, kalau nak bercerita kan semua memang tak akan habis laaa …
Apa pun tahun ini benar2 menguji saya …

Mengajar tentang kesabaran …
Mengajar tentang apa itu sedih …
Mengajar tentang apa itu kegembiraan …
Mengajar tentang apa itu jahat dan apa itu baik …
Mengajar tentang apa itu manusia dan apa itu syaitan …
Mengajar tentang kehidupan sebenar …
Mengajar tentang siapa yang benar dan siapa yang salah …
Mengajar tentang siapa yang layak berada di sisi kita …
Mengajar tentang siapa yang benar2 ada di sisi kita sewaktu kita susah atau sedih …
Mengajar tentang apa itu hipokrit …
Mengajar tentang untuk menerima keadaan yang sebenar nya …
Mengajar tentang kekuatan …
Mengajar tentang segala-gala nya …

Kini bermula lah detik yang baru, saat yang baru dan kehidupan yang baru …
Dah tiba masa nya untuk saya berfikir tentang diri saya …
Dah tiba masa nya untuk saya berfikir tentang kerjaya saya …
Dah tiba masa nya untuk saya setia …
Dah tiba masa nya untuk saya berfikir tentang si “DIA” sahaja …

Di sini juga ingin saya memohon maaf jika atau andai kata saya pernah melakukan kesalahan atau kesilapan …
Saya minta maaf, kalau saya ada buat salah sepanjang tahun 2011 ini …
Saya minta maaf kalau apa yang telah saya lakukan sepanjang tahun ini, telah menyinggung perasaan atau telah menyentuh hati kecil kalian …
Saya minta maaf, jika ada kata2 saya yang telah membuat anda kurang selesa dengan saya …
Saya minta maaf, jika sepanjang kita berkawan atau berkenal ada yang tidak puas hati dengan saya atau ada kekurangan …

Saya NABILAH RAHMAN, menyusun sepuluh jari memohon maaf dan mendoakan untuk kalian semoga tahun 2012 ini tahun yang lebih bermakna dari tahun2 yang lepas …
Halalkan untuk semua nya, yang pernah saya terguna, yang pernah saya terpakai, yang pernah saya terambil, yang pernah saya termakan, yang pernah saya terpinjam, dan yang paling penting halalkan semua ilmu yang kalian telah kongsi bersama saya … terima kasih, maaf, halal kannn …

Terima Kasih untuk Perkenalan …
Terima kasih untuk Persahabatan …
Terima Kasih untuk Kegembiraan …
Terima Kasih untuk Kedukaan …
Terima Kasih untuk Kemaafan …
Terima kasih untuk Pengalaman …
Terima Kasih untuk Peringatan …
Terima Kasih untuk Kenangan  …
DAN ………………..
Terima Kasih untuk Segala-galanya ...
Selamat Tinggal 2011 …  
Semoga kenangan ini akan abadi selamanya …
Selamat memperbaharui Iman & Selamat Tahun Baru 2012 …

**ya allah, sesungguhnya terlalu besar cabaran dan dugaan kau untuk aku pada tahun 2011 ini … jika benar semua ini adalah balasan aku untuk tahun ini, aku terima dengan hati terbuka dan aku terima dengan redha … aku tidak pernah untuk merungut atau menyalahkan sesiapa … terima kasih untuk rezeki yang kau telah berikan kepada aku, keluarga ku, sahabat2 ku, orang2 yang ku sayang, orang yang ku cintai dan orang2 yang ku rindui serta seluruk umat Islam di muka bumi ini … terima kasih YA ALLAH … aku mengharap kan, semoga tahun baru yang bakal menjelma ini, akan memberi seribu kenangan dan seribu keinsafan buat diri ku … aku mengharap kan yang terbaik untuk tahun 2012 … bimbing lah aku YA ALLAH … amin !!!**

No comments:

Post a Comment