They all are very 중요 for me! My가족, My메모리, My사랑, My심장, My감사 ... Here I want them 항상 when I need ... I do not have anything to be given ... But, only able to create a 추억 with them ... 너희들을 사랑한다 <3<3<3 !!!

Thursday 19 July 2012

:: Ramadhan Kembali Lagi!


Makan banyak2! Nanti tak dapat nak makan, makan bila waktu yang tertentu sahaja, hehe ... Alhamdulilah! Sekali lagi umat Islam dapat melakukan salah satu ibadah yang sangat wajib untuk di lakukan ... Iaitu berpuasa di bulan Ramdhan ... Sangat indah dan seronok tak terhingga rasa nya ... Alhadmulilah, sekali lagi juga aku dapat menunaikan ibadah nie ... teringat masa mula2 nak berpuasa ... Mama cakap, aku selang seli puasa ... Hari ini puasa, esok tak puasa ... Tapi, kali tak, puas penuh meh ... Alhadmulilah juga, kerana aku dapat melakukan nya sekali lagi bersama Mama dan adik2 aku ... Tapi agak sedih, bila tiba saje bulan Ramdahan nie ... Mesti aku teringat kan dekat arwah Ayah ... Sebab arwah Ayah meninggal masa bulan Ramadhan nie ... Bila tiba aje bulan nie, memang jujur aku cakap, hati aku sayu aje ... Tapi aku percaya, Ayah sentiasa ada di sisi aku ... Ada hikmah semua ini terjadi, walaupun 5tahun Ayah pergi, tak pernah aku dan adik2 lupakan ... Ermmm, yang paling penting juga dah 2tahun, aku berpuasa dgn GGN ... Seronok rasanya ... Tapi kurang seronok lah, ada satu hari tu ake kena berbuka dekat luar sebab class aku sampai malam, tapi tu tak mematah kan semangat aku, haha! Sebab ka nada GGN ... Ape guna GGN tu kannn, untuk temani laaa ... Rasa tak sabar aje nak puasa ni ... Nak puasa dengan mereka ... Nak berbuka dengan mereka ... Apa yang mereka makan ketika berbuka ... Wah! Seronok bangettt ... Hahaha! Tapi sedih lah, tahun nie puasa terakhir aku sebagai student ... Tahun terakhir puasa sebagai GGN juga, huhuuu ... Sedihnya ... Lepas nie, mereka akan berpuasa dengan keluarga masing2 dan mungkin juga akan berpuasa dengan orang yang tersayang ... Tak dapat lah nak berbuka puasa sama2 ... Kepada GGN, berpisah jauh macam mana pun kita nanti, kena ingat tau setiap kali kita berpuasa dan berbuka, apa yang selalu kita buat bersama ... Sebab kita mampu lakukan tahun nie aje, memang kita boleh berbuka sama2, tapi mungkin tidak berenam ... Aduh! Touching jap, kau nie memang suka touching laaa Bella oiii, aduh! Oleh itu, memandangkan tahun nie, tahun terakhir, akan ku abadikan semua kenangan sepanjang bulan puasa nie dengan baik ... Tak akan ku sia2 kan ... Ramadhan kali nie juga, aku berhajat, nak diam aje, boleh takkk ??? haha! Gilakkk lah, aku nak diam ... Tak mungkin lah, aku nie mulut banyak ... Puasa ke, tak puasa ke, sama aje ... Orang lain diam aje, lemah aje badan masa bulan puasa, aku nie rupa macam orang tak puasa, memang macam nie dari dulu lagi, hahaha! Terima kasih atas kesihatan nie, kerana aku mampu untuk berpuasa lagi ... Terima kasih atas nyawa yang di berikan, kerana aku dapat berpuasa dengan orang2 yang aku syg ... Terima kasih atas rezeki yang di berikan ... Terima kasih untuk kebahagiaan ini ... Terima kasih Ya Allah! Selamat Menyambut Bulan Ramadhan al-Mubarak ... Semoga Ramadhan tahun ini memberi seribu makna buat semua, termasuk aku dan keluarga ku ... Semoga kita dapat jalani ibadah nie dengan baik dan ikhlas ... Selamat Berpuasa!!!




No comments:

Post a Comment