They all are very 중요 for me! My가족, My메모리, My사랑, My심장, My감사 ... Here I want them 항상 when I need ... I do not have anything to be given ... But, only able to create a 추억 with them ... 너희들을 사랑한다 <3<3<3 !!!

Monday 26 March 2012

:: Tanpamu ::



Wow! Lama nya ta update ... Mau ta nyaaa, seminggu nie full dengan exam ... Walaupun Mid-term ajeee, tapi dah mcm Final ... Ia amat laaa penting buat kami ... Mana ta nya, klau laaa Final tu nanti ckup2 mkn ajeee, Mid nie laaa yg akan m'bantu, so, its very important laaa ... Lagi pun since GGN nie kekurangan ahli, aktiiti kami pun terhenti utk seketika ... Setakat kluar makan, lepas hbes class tu dh biase sgt ... Tp, tetap kekurangan nyaaa ... Walaupun ade jugak aktiviti kenakalan kami yg kami lakukannn, tapi, tetap mls nak updating ... Sepatutnya, dah jnji yg lain nak update on Thursday or Friday, tp, tu laaa ... Mls punya psal kannn, mmg mcm nie la jwb nye ... So, since tak boleh tidur nieee ... Amik peluang nk update laaa, sebelum org tu balikkk, hehe #MissYou :))

So, kisah nya bermula di sini ... BTW, tujuan updating this blog adalah hendak memberi hadiah kepada salah satu ahli kami yg sgt kami syg dan rindu yg jauh di perantauan, cewahhh ~~ statementtt, hehehe #Maaf ... Nak dia baca dan selami ape yg kami buat selama seminggu "tanpa" dia ... Cewahhh ~~ Ayt lagi, hahaha! Novel sgt, tp I likeee #KesahPulakkk ... Apa yang kami buat, apa yang kami makan, apa yg kami lakukan, kenakalan apa yg kami lakukan, semua nyaaa laaa, "tanpa" nya di sisi kami selama seminggu nieee ... Enjoy !!! :D

19.03.2012 - ISNIN
Hari ini adalah hari pertama kami akan menduduki Mid-term exam tanpa seseorang di sisi kami ... Kami sgt merindui suasana exam yg dulu ... Almklum laaa, dia nie ratu stresss, hehe #Maaf ... "Tanpa" dia, sgt laaa laen ... Siap salah satu dari rakan kami iaitu Intan, update dkt FB mengata kan yg die ta semngat nk amik exam ... Hehe, apa kurang nye org yg menaip dan update blog nieee, lebih kuranggg ajeee ... Haha! Walau mcm mne pun, aku perlu menceriakan suasan seperti dulu, wujud kan "DIA" ade di sisi kami ... Alhamdulilah, ia menjadi ... Mcm biase, tepat jam 5.30pg aku dah bngun untuk ke kolej ... Amik tren pkul 7pg ... Hari nie rasa tenang dan tak sesak seperti selalu, agk terkejut jgakkk ... Agak janggal jugakkk, sbb ta pernah rse s'bgini ... Aku smpai ke kolej sperti biase, di temani oleh Cheche ku, Didi :)) Sampai aje di tingkat 8. mmg suasana nya agk laen ... Selalu nya "DIA" yang akn smpai awl ... Selalu nya, suara pertama yg kami akan dgr adlah "DIA" ... Selalu nya yang akan menyapa kami adlah "DIA" ... Oleh itu kami gelar kan "DIA", mak guard, hehehe :)) Tapi hari ini tidak, org yg telah mengganti kan dia adalah Kecik ... Ckup sahaja di kenali sbgai Kecik, kanggg femesss pulakkk dia ... Blog nie bukan utk femesss kannn dia, hehehe ... Maaf Kecikkk, gurauan ajeee ~~ Seperti biasa, sorang demi sorang dri kami dtg ... Terakhir sekali adalah Fie, di sini bermula laaa lawak bangang dan bodoh ku ... Hahaha! Di mana kehidupan ku penuh dengan cerita, sehingga membuat kan Intan bosan, hahaha! #Kesahpulakkk ... Werrkkkk :p aku tetap akan bercerita ... Hahahaha! So, mcm biase dialog aku laaa ~~ 

Bella:   Korang2 aku ada cite laaa ... Hehehe :))
Intan:   Dah la bella, dah laaa, haaa apa diaaa ... ???
Fie:      Apa dia Bella ...???
Bella:   Aku ada jam! Jam aku dah okey, hahahaha! :p
Intan:   Okey, fine! 
Fie:      Wow, Bella! Jam baru yeaaa :))

Hahahahaha! Tapi aku tahu, mereka sgt la bengang dgn akuuu, tapi ini laaa aku ... Hahahahaha! :)) So, dh tiba mse nye utk masuk ke class ... Mcm biase, "DIA" ta ade, dan aku dduk di tngah2 di apit oleh teddy2 ku ... Haha! Kc dan Fie :)) Alhamdulilahhh, thank you :D ... Nak tau, yg paling syokkk, tengah2 jwb exam, Fie dpt pnggilan ... Nom nye sgt la, t'amat laaa pelikkk ... Fie tnjuk kan kat aku, aku kata laaa, aku ta tahu ... Lepas tu, aku beritahu Fie, klau nom Indonesia ada 13angka ... Nie ta smpai 13 punnn, dan nom tu start dri angka 7, terus aku bg tahu Fie, entah2 tu "DIA"! Hahahahaha, kelakar sgt ... Mustahil la "DIA" nak tepon kami ~~ Klau "DIA" tepon pun, kami sukaaa ~~ terus ta jwb exam, free2 kena halau dgn Jojo ... Hehehe :)) Hari ini tetap berjalan dengan baikkk, first day laaa kata kannn ~~ 

20.03.2012 - SELASA 
Hari kedua, wow! hari nie, pack sgt ... Mcm selama nie ta pack laaa, huhhh! :p Pagi, mcm biase ade cls Acc ... Tetbe, hari ini aku terawal ... Tumpang org kannn ~~ mmg la kena awl, tp rsau gakkk ... Awal2 t, ngntuk dlm cls, alhamdulilahhh, ta ngantuk pulakkk ... Hehee, hari ini Bella bawak bekal ... Nasi goreng kicap kobisss, haha! sedap ... Ini laaa kami, klau ade cls smpai petang mesti bwk bekal, nak save duit ... Nak kahwin kannn ~~ Hehe, ceh! Kau nie Bella, kahwin aje yg d'fikir kannn ... Huhhh! :p #Maaf ... So, aku ada laaa org pertama yg dtg cls dan merasmikan cls pada hari ituuu, hahaha! rse seperti PM jap! :)) Selepas itu, Intan datang, Didi dan kemudian Fie ... Kc ... ??? Mcm biase laaa, tlong basuh LRT jap, dia lambat laaa ~~ Hahaha! #Maaf ... Waktu pagi berjalan dgn baik, tiba waktu ptg nya ... Waktu ptg yg merisaukan kami, ptg nie ade exam ... Acc td ta ade exam ... Lepas cuti kata nyaaa, get ready Girls! :)) So, kami pulakkk yg terasa stress nye, selepas ratu stress ta ade ... Hehe, so, kami, mcm biase laaa mmg org paling terawal msuk ke cls Marketing ... Sbb nak chop tmpat, takut ta ckuppp ... Hehe, makin lama, makin rmai org ... Makin rmai org, makin bnyak mulut ... Makin bnyak mulut, makin la bisinggg ... So, kami agk takut ... Walaupun ia nya hanya la Mid-term sahaja, tapi bg kami, kalau ia adalah "exam", "markah", "penentu segala2 nya", so, ia amat laaa penting buat kami ... Harap maklum dan #Maaf ... Kami tak tahan, kami keluar dan cari tempat yg sgt sunyi dan yg dpt membantu kami, alhamdulilah, kami jumpa cls itu ... Yeahhh ! so, kami mula kan dgn menghafal, lepas tu soal siasat ... Hahahaha! sweet sgt ~~ So, tepat pd mse nye, kami msuk ke cls, kami jwb exam ... Time for balikkk2 laaa ... Tapi, aku tak balikkk lagi, nak pergi ke MJ nk cucuk jappp ... Hehe, masyukkk laaa knon nyeee ~~ Hehe, tetapi tragis sungguh hidup aku time tuuu ... Huhuuu ~~ So, Didi dgn Kc blikkk ... Alhamdulilah, Intan teman kan aku time tu ... Mula kan dgn ATM Machine CIMB, okey! ta ade mslah ... Tak puas hati !!! ATM Machine MayBank ... Okey! Tetap ta puasss hati, try laaa dekat "PENYANGAK" a.k.a. "PENELAN!" ATM Machine AmBank !!! Huhhh !!! Dah puas hati, dah dpt check, nak tahu apa terjadi, nak tahuuu, kad tak bolehhh kluar laaa ... Nak menangis rasa nyeee, dah mcm bru lepasss kena "BANG BANG BOMM" bukan tu aje, rse mcm org kena kannn dlm "WAKENABEB!" Perhhh, wa mmg terkena beb ... Bukan terkena dgn orang, terkena dgn ATM Machine ... Huhhh! Sakit hati, tapi skait hati tu selepas laaa ... Sebelum sakit hati tu, punya la cuakkk ... Bukan kad akuuu, kad Mama tuuu ... Duit nya, aku punyaaa laaa ... Hehe, lepas tu nasib baik ade seorang abg nie, die ckp suh tekan button cancel ... Puas menekan nyeee, tetap ta boleee ... Machine tu bergerak2 mcm nk muntah, tp ta muntah2 ... Haiyaaa, huhhh! So, akhirnya aku geram, aku dgn Intan cuba dan membantu Machine itu untuk muntah! Hahaha, nak tahu apa kah yg terjadi, kuang3, mesin tu menjerit kesakitan laaa !!! Hahahahaha! Kurang asam punya Machine, nak menjerit2 pulakkk diaaa, huhhh! Dah lah telan kad akuuu, nak jerit2 pulakkk ... Dah menjerit tu, dtg laaa Abg "TAK ADA FUNCTION!" Tak gunaaa, kerja nya nak tngkap org ajeee ... Apa! konon Machine nie menjerit mnta p'tolongan, kau nak tangkap kami nie laaa ... Tak gunaaa, harap aje bdan besar, otak kecikkk ... Huhhh!!! Geram sgt ~~ So, Abg "TAK ADA FUNCTION" nama nyeee, mmg ta guna, dia biarkan kami, dgn Machine menjerit2 nieee haaa ... Lepas tu, mujur Intan ada pengalaman, so, dia memberitahu aku bahawa telefon talian 24jam ... Haaa! Nie satu halll, 24jam sgt, ta ade sape pun angkat dan jwb pnggilan aku ... Nie laaa org Malaysiaaa ... HUHHH! :p Last2, Intan mengajak aku ke kaunter pertanyaaan, alhamdulilah, dan bersyukur sgt ... Akk tu membantu, dgn memberi kan full explanation kpd kami ... Dan ini membuat kan aku berhati2 selama ini dan jgn mudah percaya pada Abg "TAK ADA FUNCTION!" :p Tapi kalau aku bersama "DIA" sudah tentu dia gelak kan aku kannn ... Hahaha! dengan "DIA" jugakkk laaa, mesti dia jugak akn gelabah dn cuak sama ... Hahaha! Tapi, tu laaa, ade hikmah nya kenapa aku pegi ke MJ "tanpa" dia ... Huhuuu ... 

21.03.2012 - RABU 
Hari ini cls ptg ajeee, tapi terpakse bngun pg sbb nk pegi bankkk, haiyaaa ~~ Bangun laaa pagi, dgn penuh kemalasaannn ~~ pkul 8.30 dh ade depan bank ... Mama kat bank bukak pkul 9 ... Tnggu punya tnggu, ta puas hati aku tnye dgn Pak Guard, dia kata bukak pukul 9.30pg ... Haiyaaa ~~ dugaan lagi ... Alhamdulilah :)) Tetapi, nak tahu satu citeee taaa, ada hikmah laaa kenapa kad tu kena telan ... Kenapa bank bukak pkul 9.30pg ... Hehehe, kita jmpe #TM laaa ... Wah! Hensem nye #TM kat snieee ... Berbaloi2 laaa ~~ Hahaha, sayasukasayasukasayasuka :)) Hehe, tersenyum lebar kotttt ... Hehehe, dri mula masuk smpai la dh nak blikkk, jmpe #TM ajeee ... Hehehehe, so sweet ... Alhamdulilah :)) Ciptaan Allah :)) Hehehe ... So, aku dgn kelam kabut nyeee, dri bank terus ke kolej ... Takut lambat, walaupun ta ade exam, cme Mdm bg latihan dan suruh buat dm kumpulan, tapi aku ttap nk dtg awl! :p Hari ini hari ketiga "tanpa" dia ... Selalu nya, klau ade cite best, nak pulakkk psal #TM kannn, mmg "DIA" la org pertama yg akan tahu ... Selepas itu akn ku cite kan kepada yg laen ... Tapi ape boleh buat kannn ~~ Huhuuu, balik nnti akn ku cite kan kpd nyaaa ... Hehehehe, biar sampai telinga "DIA" sakit ... Hehehehehe :))

22.03.2012 - KHAMIS
Hari terakhir dlm minggu nie ... Hari terakhir aku bersama Fie, Didi, Kc dan juga Intan ... Hari terakhir utk kami ingat sampai bila2 ... Smlm dh plan dgn Intan, Fie, dan Didi nak dtg awal ... Lagi pun mmg aku nk dtg awl, sbb nk kena bayar bil ... So, aku gerak awl, tetbe dpt mesej dri Intan yg mengatakan bahawa, exam start awl pulakkk ... Okey ta ape, so, aku dh smpai ke pejabat pos time tu, tapi takut ta sempat aku terus patah blik dan bergegas ke kolej ... Sampai ajeee, aku terus masuk cls dn jmpe Fie ... Hari nie last paper, iaitu MICE ... Alhamdulilah, dpt pun kami menjawab kesemua exam dgn baik :)) Sedang kami sibuk mengulangkaji dan menyoal siasat ... Tiba2 kami di datangi oleh seseroang, Along !!! Bukan Along kutip hutang yeaaa ... Ini Along, baekkk pnyeee ... Haha! Along bg tahu kpd kami sama ada, "DIA" ada mesej kami atau tidak, dgn pantas, sepantas kilat kami beritahu "TAK ADA!" Along pun beritahu yg "DIA" kirim salam kat kami, dan mendoakan buat kami ... Terasa indah, dan nyaman dan tenang utk menjawab last paper nie ... Seolah2 kami rasa yg "DIA" juga sama2 menjawab exam ... Alhamdulilahhh, tapi nak tahu taaa, "tanpa" dia ... Kami terpaksa tukar tempat dgn "THE BOYS" ... "THE GIRLS" perlu ke belakang dan "THE BOYS" ~~ Bring the boy in front ~~ Cecewahhh! menyanyi pulakkk dieee, ingat apeee, Girls Generation, bring the boys out, bring the boys out yeaaa Bellaaa, nyanyi ajeee ! Huhhh ! :p So, ta ape laaa ... Demi lecturer yg kami syg ... Seorang lecturer yg sgt cool, alhamdulilah :)) Kami ke belakang laaa ... Bukan aku dgn Fie ajeee, Didi pun tukar tempat ... Dduk sebelah Along tuuu, terasa selamat Didi, yeaaa ~~ Hehehe, #Maaf gurau ajeee ... So, tamat laaa untuk minggu nie dan paper nie ... Tapi, tidka semudah itu tamat nyeee, mcm biase laaa ... GGN nie, klau tamat pper or exam, nk pegi "melancong" jap ... Almklum laaa, GGN nie kaannn kaya2, alhamdulilahhh, melancong aje laaa keje nyaaa ... Hahahaha! :p Tapi kali nie pnye trip, BOSAN! sbb bertiga ajeee ... Selalu berenam ... Huhuuu, ta ape laaa ... Kc kena blikkk, Didi pun kena blikkk ... Blikkk kampunggg ~~ Untung laaa org ade kampung kannn ~~ Huhuuu, kau ta ape Didi, tnggu kampung akuuu ... Kampung Mak Mertua akuuu, haaa ~~ Hahahahahahahhahahahaha! :p So, aktiviti kami tetap berjalan dgn baikkk, aku bawak "NASI GORENG PUTIH BERKOBIS TANPA CILI" hahahahahaha! Mama masakkk, tapi Mama kata lupa bubuh cili, sbb aku ta makan pedasss, hahaha! Rupa nya bukannn tu, cili habisss laaa, haiyaaa ... Mama nieee kannn ~~ Tapi ta ape laaa, ttap bersyukur, terima kasih Mama for the fried2 rice laaa, without the chilies2 laaa ... But, its okey laaa ... Sogo, have a lot of chilies2 laaa ... Hahahahaha :)) 

So, walaupun "tanpa" dia ... Kami tetap melakukan aktiviti kami yg sepanjang sem nie kami lakukannn ... Ketiadaan "DIA" selama seminggu sangat la di rindui ... Senyuman nyaaa, ketawa nyaaa, cerita nyaaa ... Segala2 tentang "DIA" ... Alhamdulilahhh, walaupun "tanpa" dia, kami tetap gembira, tetapi kalau ade "DIA" bertambah gembira ... So, "DIA" blikkk laaa chopard skit ... Banyak cite aku nk cite dkt kau nieee ... Ta biase laaa nk cite dkt org laennn ... Lpas tu, jgn pegi lg tau, klau nk pegi, kte pegi sme2 ... Okey! Promise :') Balik chopard tauuu, walaupun kami tau mmg awk akn blik tak lama lagi ... We miss you ... Miss you a lot, miss you so deep, miss you so much <3

p/s: So, I dedicated this story to #MasuraMihat :)) Hope Enjoy, dan ini lah yang kami lakukan sepanjang awak tiada ... Kalau ada ape2 yg kami tertnggal, maaf! Nanti bila berjumpa, kami akn cerita kan apa yang kami tertinggal :))

No comments:

Post a Comment