They all are very 중요 for me! My가족, My메모리, My사랑, My심장, My감사 ... Here I want them 항상 when I need ... I do not have anything to be given ... But, only able to create a 추억 with them ... 너희들을 사랑한다 <3<3<3 !!!

Saturday 3 March 2012

"CINTA" itu tidak pernah hadir, (PART 2)

" CINTA ITU BUKAN UNTUKMU "

Seawal usia belasan tahun, ku mula mengenali seseorang dah merasakan haidr nya cinta itu dari nya ... Cukup lah kalau si dia dengan panggilan "A" ... Aku bersahabat dengan nya kira-kira lima tahun yang lalu ... Kami menuntut di kolej yang sama dan sering kali kelas kami sama ... Kini usia kami sudah menjangkau 23 tahun ... Benarlah! "A" adalah sahabat dan teman yang terbaik buat diriku ... Tetapi, dia bukan yang teristimewa biarpun kini hatiku belum dimiliki oleh sesiapa pun, melainkan ALLAH! ... Segalanya indah selama aku menjalin kan persahabatan dengan "A" ... Dia sentiasa ada bila mana aku memerlukan atau diduga sesekali pun ... "A" sungguh baik padaku ... Selama bersahabat dengannya, belum pernah sekali dia menyakiti hatiku biarpun memlalui gurau sendanya ... Persahabatan ini teramat bermakna baut aku ... Dunia akhirat, dia adalah kurniaan terindah buat diriku dan kehidupan ku ... Pada suatu hari, terjadi sesuatu kepada diri ku ... Perasaan itu berubah tatkala kegembiraan yang sedang kami kecapi ... Meluahkan perasaan! Ya, meluahkan perasaan ... Inilah yang paling aku khuatirkan ... Namun, akhirnya ia berlaku jua ... "A" meluahkan perasaan nya kepada aku ... "A" meluahkan rasa cinta nya kepada aku ... Ya ALLA! pada waktu itu, hanya ALLAH sahaja yang tahu perasaan ku ini tatkala "A" meluahkan segalanya ... Aku bertanya, "Ya ALLAH! mengapa tiba-tiba rasa ini kau hadirkan dalam perhubungan ku dengan "A" ... ??? Ya! aku sayang kan dia, tidak dapat ku menafikan atau membohongi nya ... Aku kasihi dia ... Aku senang bersahabat dengan nya ... Namun, rasa "CINTA" ini bukan miliknya ... Luahan rasa hati "A" aku sambut dengan hambar ... Aku cuba tersenyum dan jalani hidup ini seperti sedia kala ... Nyata sekali aku tidal mahu dia berkecil hati dan terus berlalu dari kehidupanku ... "Bagaimana aku harus beterus-terang dengan nya ... ???" "Dari manakah aku patut mula kan ... ???" "Apakah kata yang perlu aku lontarkan agar dia tidak berkecil hati dengan ku ... ???" Pelbagai persoalan telah bermain di minda kecil ku ini ... Aduh! perit sekali menyatakan kebenaran hati! ... Dalam aku kekeliruan, aku bertanya kan dan mempersoalkan nya sendiri ... Aku menulis dan meluahkan nya di "BLOG" ... Bukan untuk di pertontonkan atau di pertayangkan ... Jauh sekali mengejar populariti ... 

** Kepada sahabatku "A": mengapa kau biarkan cinta itu hadir ... ??? Tahukah kamu rasa itu akan membunuh persahabatan kita ... ??? Ketahuilah, cinta tak akan mampu di akhiri dengan sebuah persahabatan, tetapi persahabatan itu boleh di tamat kan dengan rasa cinta ... Tetapi "A", di hati ku tidak tercipta rasa "ANEH" itu buat mu ... Jangan di tanya mengapa, kerana aku juga tidak tahu ... Segalanya yang ada di hati ku hanyalah kasih dan sayang dari seorang sahabat untu sahabat nya **

Kini, aku perlu memohon maaf kepadanya ... Ya! Maaf kan aku "A" ... Telah ku cuab memupuk rasa cinta ini di hati ku, khusus buat mu ... Akan tetapi, aku pula yang terasa seksanya ... Membohongi mu dengan rasa cinta palsu ini ... Sampai bila kah harus begini ... ??? Akhirnya, aku memberani kan diri dengan meluah kan pada "A" ... Ku luah kan segala rasa bahawa dia hanya lah sahabat terbaik ku di dunia dan akhirat kelak, InsyaALLAH ... Di ketika ini, aku tidak mampu memaksa hati ku pergi jauh bersama mu ... Maaf kan aku "A" kerana kebenaran ini telah pun melukai mu ... Sekali lagi aku memohon maaf dari mu ... Maaf kan aku "A"! Jauh di dasar hati kecil aku bertanya ... Mengapa rasa cinta itu tidak mampu hadir dalam hati ku buat "A" ... ??? Sedang kan dia adalah lelaki yang cukup sempurna di mataku ... Belum pernah menyakiti hati ku sehingga terluka ... Malah, selalu ada setiap kali aku dalam kesusahan ... Entah lah, aku juga tidak mempunyai jawapan nya ... Ini semua ketentuan ALLAH ... Kalau sudah kehendaknya nanti, segalanya mungkin akan berlaku ... Kini aku pasrah dan redha dengan setiap apa yang terjadi ... Aku percaya pada kata orang, "JIKA ADA JODOH, TAK AKAN KE MANA" ... InsyaALLAH ...



p/s: thank you for your time and read my blog ... wait for part 3 ... thank you, may ALLAH bless you all ... take care, as'salam :))

No comments:

Post a Comment